ΚΑΛΩΣΗΡΘΑΤΕ

Ο ΙΑΤΡΟΣ

ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ

ΤΟ ΙΑΤΡΕΙΟ

ΑΡΘΡΑ

ΕΡΓΑΛΕΙΑ

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

VIDEOS

Η ΔΙΑΤΡΟΦΗ ΣΤΗΝ ΕΓΚΥΜΟΣΥΝΗ

Χρειάζεστε περισσότερες θερμίδες

Οι ενεργειακές σας ανάγκες κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης αυξάνονται. Γενικά, κατά την εγκυμοσύνη χρειάζεστε ημερησίως περίπου 300 με 340 θερμίδες επιπλέον, ώστε να καλυφθούν οι μεταβολικές σας ανάγκες. Κατά το τρίτο τρίμηνο όμως οι ανάγκες αυτές αυξάνονται στις 450.

Τι είναι το μαγνήσιο;

Το μαγνήσιο είναι το ένατο (9ο) πιο άφθονο χημικό στοιχείο στο σύμπαν και το ενδέκατο (11ο) πιο άφθονο χημικό στοιχείο της μάζας του σώματός μας.

Πού αποθηκεύεται το μαγνήσιο στο σώμα μας;

Το σώμα ενός ενήλικα περιέχει περίπου 25 γραμμάρια μαγνησίου. Το 50% με 60% της ποσότητας αυτής εντοπίζεται στα οστά. Λιγότερο του 1% της συνολικής ποσότητας μαγνησίου εντοπίζεται στο αίμα μας.

Τι είναι το ασβέστιο;

Το ασβέστιο είναι το πέμπτο πιο συχνό στοιχείο, που απαντάται στο φλοιό της Γης και το πέμπτο πιο συχνό στοιχείο, που απαντάται στο ανθρώπινο σώμα.

Τι είναι η Βιταμίνη D;

Η Βιταμίνη D ανήκει στις λιποδιαλυτές βιταμίνες. Τη βιταμίνη αυτή μπορούμε να τη λάβουμε από κάποιες τροφές, ενώ παράγεται και ενδογενώς από τον ίδιο μας τον οργανισμό. Συγκεκριμένα, το δέρμα μας παράγει Βιταμίνη D κατά την έκθεσή του στον ήλιο.

Ναυτία στην εγκυμοσύνη: αυτό το βάσανο!

Η ναυτία είναι από πιο συνηθισμένα «ενοχλητικά» συμπτώματα, που συνδέονται με την εγκυμοσύνη και επηρεάζουν δυσμενώς την ψυχολογία της μέλλουσας μαμάς, ειδικά κατά το πρώτο τρίμηνο.

Τι είναι η παχυσαρκία;

Η παχυσαρκία είναι ένας ιατρικός όρος, ο οποίος αναφέρεται στο υπερβολικά υψηλό σωματικό βάρος λόγω της συσσώρευσης λιπώδους ιστού.

Μία πρώτη εκτίμηση του βάρους του ατόμου γίνεται μέσω του Δείκτη Μάζας Σώματος (Body Mass Index – BMI). Ο δείκτης αυτός υπολογίζεται ως το πηλίκο του βάρους του ατόμου σε κιλά δια του τετραγώνου του ύψους του σε μέτρα (kg/m2).

Ποια είναι τα οφέλη από την κατανάλωση ψαριών και θαλασσινών στην εγκυμοσύνη;

Τα ψάρια και τα θαλασσινά είναι πηγές θρεπτικών συστατικών, όπως σιδήρου, πρωτεΐνης και ψευδαργύρου, που είναι σημαντικά για την ανάπτυξη του μωρού. Αρκετά ψάρια εξάλλου περιέχουν Ω-3 πολυακόρεστα λιπαρά, η πρόσληψη των οποίων έχει καταδειχθεί, ότι υποβοηθά την ανάπτυξη των γνωστικών ικανοτήτων του μωρού.

Λίγα λόγια για τη νηστεία…

Η νηστεία είναι μια παραδοσιακή συνήθεια, που καθιερώθηκε ήδη από τους προ – Χριστιανικούς χρόνους και συνδέεται με την κάθαρση της ψυχής, αφού δια αυτής το πνεύμα τρόπον τινά «στρέφεται» προς το θείο και «αποσυνδέεται» από τα εγκόσμια. Η δε νηστεία της Σαρακοστής (Τεσσαρακοστής) είναι αναπόσπαστο μέρος της προετοιμασίας του πιστού για τη μεγάλη εορτή του Πάσχα.

Ας δούμε τι είναι το ταχίνι…

Το ταχίνι είναι μία λιπαρή πάστα (πολτός) από ψημένο, τριμμένο, ξεφλουδισμένο σησάμι (σουσάμι). Λέγεται και σησαμοπολτός και χρησιμοποιείται στην παρασκευή χαλβά, χούμους και ενός είδους σούπας (ταχινόσουπα). Πρόκειται για ένα διαδεδομένο συστατικό της κουζίνας, τόσο στην Ελλάδα, όσο και στη Βόρεια Αφρική και την ευρύτερη Μέση Ανατολή.

Τι είναι ο χαλβάς;

Η απάντηση στο ερώτημα αυτό φαίνεται προφανής… Μα ποιος δεν γνωρίζει το αγαπημένο γλύκισμα των περιόδων νηστείας, αλλά και – για πάρα πολλούς – και των περιόδων εκτός νηστείας!

Όμως δεν υπάρχει μόνον ένα είδος χαλβά, αλλά περισσότερα, τα οποία διαφέρουν μεταξύ τους και ως προς τα συστατικά, αλλά και ως προς τις μεθόδους παρασκευής.