Η ΔΙΑΤΡΟΦΗ ΣΤΗΝ ΕΓΚΥΜΟΣΥΝΗ

Η δίαιτα της κύησης

Ο Ιπποκράτης στο πρώτο του βιβλίο, στο κεφάλαιο «περί ἀρχαίης ἰητρικñς», υπογραμμίζει τη σημασία, που ήδη έδιναν στη διατροφή, οι προγενέστεροι αυτού ιατροί.

Πού οφείλεται το επιπλέον βάρος, που παίρνω στην εγκυμοσύνη;

Είναι φυσικό κατά τη διάρκεια της κύησης να πάρετε βάρος το οποίο στο τέλος της κύησης οφείλεται κατά προσέγγιση:

• 3,5 κιλά στο μωράκι
• 3,7 κιλά στο λίπος, που αποθηκεύει το σώμα σας, ώστε να υποστηρίξει το θηλασμό
• 2 κιλά στο επιπλέον αίμα, που παράγει ο οργανισμός σας
• 1,6 κιλά στην αύξηση του μεγέθους της μήτρας σας, η οποία εκτός κύησης ζυγίζει κανονικά περίπου 100 γραμμάρια!
• 1,2 κιλά στον πλακούντα
• 1,2 κιλά στο αμνιακό υγρό

Σύνολο: λίγο πάνω από 13 κιλά

Συμπληρώματα διατροφής και κύηση

Ιδιαίτερη μνεία πρέπει να γίνει σε κάποια θρεπτικά συστατικά, τα οποία δεν πρέπει να λείπουν από τη διατροφή της γυναίκας στην εγκυμοσύνη. Πρόκειται για τα ιχνοστοιχεία.

Τι είναι το μαγνήσιο;

Το μαγνήσιο είναι το ένατο (9ο) πιο άφθονο χημικό στοιχείο στο σύμπαν και το ενδέκατο (11ο) πιο άφθονο χημικό στοιχείο της μάζας του σώματός μας.

Πού αποθηκεύεται το μαγνήσιο στο σώμα μας;

Το σώμα ενός ενήλικα περιέχει περίπου 25 γραμμάρια μαγνησίου. Το 50% με 60% της ποσότητας αυτής εντοπίζεται στα οστά. Λιγότερο του 1% της συνολικής ποσότητας μαγνησίου εντοπίζεται στο αίμα μας.

Τι είναι το ασβέστιο;

Το ασβέστιο είναι το πέμπτο πιο συχνό στοιχείο, που απαντάται στο φλοιό της Γης και το πέμπτο πιο συχνό στοιχείο, που απαντάται στο ανθρώπινο σώμα.

Τι είναι ο Αυτισμός;

Ο Αυτισμός είναι μία διαταραχή της ανάπτυξης του νευρικού συστήματος του εμβρύου. Ο Αυτισμός χαρακτηρίζεται από κοινωνική απομόνωση, δυσχέρεια στην γλωσσική επικοινωνία καθώς και στερεοτυπικές και επαναλαμβανόμενες συμπεριφορές του παιδιού.

Νέα μελέτη καταδεικνύει πως η λήψη φυλλικού (ή φολικού) οξέως μειώνει την πιθανότητα γέννησης νεογνού, το οποίο είναι μικρό για την ηλικία κύησης (small for gestational age – SGA).Η λήψη φυλλικού οξέως μειώνει την πιθανότητα να γεννηθεί νεογνό με βάρος μικρότερο της 5ης εκατοστιαίας θέσης κατά 25%, αρκεί η χοργήση του συμπληρώμτατος αυτού να ξεκινήσει πριν από την σύλληψη.

Η θεραπευτική δράση των βοτάνων είναι από την αρχαιότητα γνωστή, όταν ο άνθρωπος άρχισε να πειραματίζεται συστηματικά με τη χρήση των φυτών στην αντιμετώπιση των διαφόρων ασθενειών. Σύμφωνα με τον ορισμό, που δίνει το Λεξικό της Οξφόρδης, ο όρος βότανα «αφορά φυτά των οποίων τα φύλλα ή οι μίσχοι και τα φύλλα χρησιμεύουν ως τροφή ή θεραπεία ή με κάποιον τρόπο, χάρη στη μυρωδιά ή το άρωμά τους».

Η κατανάλωση φρούτων και λαχανικών είναι αναπόσπαστο μέρος μιας ισορροπημένης διατροφής, τόσο κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης, όσο και γενικότερα, αυτό είναι γνωστό!

Όπως γνωστό είναι και πως «ένα μήλο την ημέρα, το γιατρό τον κάνει πέρα!». 

Όμως, μέχρι πρότινος δεν ήταν γνωστό, πως τα μωρά γυναικών, που κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης κατανάλωναν περισσότερα φρούτα, γίνονται και πιο έξυπνα!

 

Οι εορτές είναι προ των πυλών και οι επισκέψεις σε οικογενειακά και φιλικά γεύματα δίνουν και παίρνουν. Μπορείτε όμως να συμμετάσχετε κι εσείς στο εορταστικό κλίμα τώρα, που είστε έγκυος; Ποια είναι τα μέτρα προφύλαξης, που πρέπει να πάρετε;